štvrtok, 26. apríla 2012

Srdečné Grüß Gott, milí susedia

Takto ma pozdravili v liste, ktorý som si tento týždeň vybrala z obálky, ktorú som si našla v poštovej schránke. Jej odosielateľa som identifikovala hneď na prvý pohľad a bola ňou  rakúska spoločnosť Niederösterreich-Werbung so sídlom v meste St. Pölten. Okrem sprievodného listu som z obálky  vybrala aj  24-stránkovú brožúru, ktorá prezentuje Spolkovú krajinu Dolné Rakúsko a zároveň aj jej suseda, slovenský Bratislavský kraj. 

Niederösterreich je popri spolkovej krajine Burgenland kraj, ktorý som pred pár rokmi začala spoznávať na bicykli, ale niektoré miesta som mala možnosť spoznať aj prostredníctvom autobusových zájazdov, či výletov autom. Za obdobie, počas ktorého sú otvorené hranice s Rakúskom, som našich susedov už celkom spoznala. No ešte zostáva dosť miest, ktoré by som chcela spoznať, prípadne si  niektoré miesta pozrieť znovu.

S miestami, na ktorých som bola vďaka mojim cyklistickým výletom, som vás väčšinou na tomto  blogu zoznámila a dnes by som sa chcela k niektorým z nich ešte raz vrátiť prostredníctvom tohto príspevku.

Dolné Rakúsko je spolková krajina obklopujúca svojím územím rakúske hlavné mesto Viedeň. Na severe hraničí s Juhomoravským krajom, na severovýchode s Trnavským a Bratislavským krajom, na juhovýchode hraničí s Burgenlandom, na juhu so spolkovou krajinou Steiermark a na západe so spolkovou krajinou Oberösterreich. 

Len kúsok od rakúskeho mestečka Hainburg an der Donau, ktoré je od Bratislavy vzdialené iba 13 km a je zároveň bránou do Rakúska, je aj kúpelné mestečko Bad Deutsch-Altenburg, kde sme sa zastavili na cykloceste  za rímskymi pamiatkami v Petronell-Carnuntum,





ale moja prvá rakúska cyklotúra viedla do obce s nádherným zámkom, ktorý je vidieť zo slovenskej strany, pretože sa nachádza len kúsok od bratislavskej mestskej časti Devínska Nová Ves. To, že som k nej musela prekonať cestu okľukou, kvôli nejestvujúcemu mostu cez rieku Morava, by sa malo zmeniť už v krátkom čase, kedy by sa mal odovzdať do používania nový cyklistický most, ktorý bude vyúsťovať len kúsok od spomínaného zámku Schloss Hof


Túto časť Dolného Rakúska som prechádzala ešte raz vtedy, keď som mierila do Marcheggu, mesta bocianov.


Keďže krajinou Dolné Rakúsko preteká rieka Dunaj, je známa aj jeho chránená krajinná oblasť Donauauen, ktorá bola cieľom mojej ďalšej cyklotúry.V rámci nej sme sa zastavili na dvoch miestach. Jedným bol poľovnícky zámoček  Eckartsau a druhým mestečko Orth an der Donau.



Popri Dunaji vedie známa cyklistická trasa až do Nemecka. Cieľom ďalšej cyklotúry boli mestečká pri brehu Dunaja - Klosterneunburg, Graifenstein, či na opačnom brehu mesto Korneuburg. Keďže bola táto cyklotúra spojená aj s návštevou Viedne, písala som o nej pod názvom Viedeň a okolie prvý raz na bicykli.




Je to už možno aj 15 rokov, čo som sa zúčastnila jedného poznávacieho zájazdu, ktorý mal názov Po stopách Habsburgovcov. Aj počas tohto zájazdu sme navštívili ďalšie miesta Dolného Rakúska. Okrem mesta Baden to boli mestečká Meyerling a Heiligenkreuz. O Badene som písala aj vlani, kedy som tam bola znova, aby som si pozrela nádhernú ružovú záhradu.




O tom, že sme sa cestou z Badenu zastavili aj v cesterciánskom kláštore a opátstve v Heiligenkreuz a v neďalekom Mayerlingu, som doteraz vôbec nestihla napísať a nemôžem uverejniť momentálne ani fotografie týchto miest, pretože sú v mojom stále nefunkčnom notebooku. Dúfam, že sa k tejto téme ešte niekedy dostanem.

Ako je vidieť, spolková krajina Dolné Rakúsko ponúka mnoho zaujímavých miest. Mnoho takých, ktoré som ani ja zatiaľ nevidela a pevne verím, že ďalšie miesta sa mi podarí navštíviť. 


Doporučujem hlavne obyvateľom Bratislavského kraja, ktorí to do Rakúska nemajú ďaleko, aby si za ciele svojich výletov vyberali aj miesta v neďalekej spolkovej krajine Dolné Rakúsko. Ak by ste sa chceli spoznávať rozmanitosť tohto kraja na bicykli a jeden človek by vám v partii neprekážal, dajte mi vedieť. Možno by som sa k vám rada pripojila.


Tento článok a mnoho nových nájdete na novom súhrnnom cyklistikom blogu

Na cestách s Kellysom

Ste tam všetci vítaní!