streda, 4. apríla 2012

Veľkonočný týždeň

Každoročne sa s jarou spájajú  veľkonočné sviatky, ktoré nielen ja, ale aj mnohé ďalšie ženy a dievčatá na Slovensku  v obľube nemajú. Sú to práve slovenské zvyky veľkonočného pondelka, kvôli ktorým tento sviatok nie je u mňa v obľube. Vlastne by som mala písať v minulom čase, pretože už niekoľko rokov som veľkonočné sviatky poňala úplne ináč. Čas sviatkov sa snažím byť čo najviac vonku. Aj po tieto dni sledujem predpoveď počasia a čakám, ako sa nakoniec počasie vyvinie. Tohoročné  veľkonočné sviatky by som chcela prežiť v prírode. Buď na bicykli alebo  na nejakej turistike.

Mesto a obchody výkladov sú vyzdobené jarnou a veľkonočnou tématikou. Na Františkánskom a Hviezdoslavovom námestí sa konajú veľkonočné trhy, kde sú v ponuke  korbáčiky, maľované kraslice a rôzne figúrky, ktoré sú typické pre tieto sviatky. Dosť ma zarazila cena kraslíc. Videla som ich v cenách od dvoch až do štyri päťdesiat za kus. Nostalgicky som si zaspomínala na tie časy, keď som kupovala kraslice v predajni s ľudovoumeleckými výrobkami  od osem do dvadsať korún. Kto to bol vtedy za taký peniaz ochotný vyrábať?