pondelok, 23. apríla 2012

Free hugs na Hlavnom námestí

Písala som už o nich na mojom prvom blogu. Sú to už viac ako tri roky, čo som pod názvom OBJATIA napísala krátky článok o Medzinárodnom dni objatí. Vtedy som sa o tom dozvedela prvý raz, odvtedy som sa stretla s touto témou viackrát. Dokonca aj dní venovaných objatiam je podľa internetu viac.

Prečo to vzniklo? Vraj nám chýba ľudský dotyk. Kampaň, ktorá sa zamerala na to, že sa na verejnosti objímajú cudzí ľudia, vznikla v roku 2004 v Austrálii a o dva roky neskôr už bola na medzinárodnej úrovni.

Počas tohto víkendu som sa stretla s objatiami  prvý raz aj v skutočnosti. Na Hlavnom námestí som si všimla skupinku mladých ľudí, ktorí mali v rukách cedule so slovami: FREE HUGS či OBJATIA ZADARMO. Bolo zaujímavé sledovať okoloidúcich. Predpokladám, že tí, ktorí podišli ku skupinke a vzájomne sa objímali, neboli Bratislavčania a neboli to ani Slováci. Boli to zväčša zahraniční turisti. Ja sama som od napísania môjho prvého článku viackrát premýšľala o tom, či by som sa dokázala objímať s úplne cudzími ľuďmi. Prečo? Len preto, že niekto vymyslel taký deň? Nepredpokladám, že v objatiach ľudí, ktorí sa takto objímajú na ulici, je nejaký úprimný cit, je to podľa mňa len formalita. Je totiž rozdiel, keď sa stretnem so známym, či s blízkym človekom a s tým sa vyobjímam, ako keby som sa mala objímať s celkom neznámym človekom.

Takže čo z toho vyplýva? Dotýkajme sa ľudia, čo sa máme radi, čo sme si blízki. Dotýkajte sa aj vy, ktorí to dokážete aj s neznámymi ľuďmi. A ja vám znovu ako pred tromi rokmi posielam moje virtuálne objatie a dajte mi vedieť, či ste sa už s touto kampaňou niekedy stretli a čo si o nej myslíte. Pre vás Slováci, keď uvidíte na ulici ľudí s tabuľkami so slovom HUGs, nejde o žiadneho Huga, ale o objatia.