štvrtok, 12. apríla 2012

Kostol sv. Magdalény, kontroverzný Müller a iné novinky

Pomaly odrátavam dni a očakávam ten, kedy by mi mali zo servisu oznámiť výsledok diagnostiky môjho notebooku. Sľúbili mi ju zaslať do piatich dní od prevzatia a v tej správe, ktorú mi zašlú mailom, by mal byť aj cenový návrh opravy. Dúfam, že po prečítaní neskolabujem.

Hoci si každý deň požičiam notebook od syna, zostáva mi čas aj na iné aktivity. Už počas veľkonočných sviatkov, kedy aj popršalo, som sa nevedela dočkať nesviatočného dňa, kedy budem môcť konečne vyskúšať nový a dodatočne naostrený rýľ. V utorok som teda nabehla von a môj maličký kvetinový záhon pri dome som rozšírila o ďalší kus. Viac o tom, čo všetko som v ten deň urobila, napíšem inokedy.

Včera som objavila správu o tom, že Richard Müller  natáčal videoklip k jednej z piesní jeho najnovšieho albumu s názvom "EŠTE" , ktorý vyšiel koncom minulého roka a ktorý stihol za 11 dní od svojho vydania získať hneď aj platinovú platňu. Zaujímavé bolo na tejto správe to, že videoklip sa natáčal v jednom z rusovských kostolov, konkrétne v kostole sv. Magdalény. Je to kostol, okolo ktorého prechádzam často, keď som v Rusovciach a ktorý som už aj viackrát zvonku fotila (bohužiaľ, fotky sú v mojom počítači v servise). Po tom, čo som si včera pozrela klip, napadlo mi, čo keby som si ten kostol pozrela aj z vnútra. Nahovorila som teda syna, aby sme sa tam išli pozrieť spolu.

Nemyslite si, že išiel len tak so mnou. Využila som to, že si išiel nafúkať kolesá na aute a tak sme si od benzínky nadišli niekoľko kilometrov, aby sme sa dostali k spomínanému kostolu. Vôbec ma neprekvapilo, že brána kostola bola zamknutá, takže som ho zvnútra zase nevidela.  Keďže sme už boli neďaleko Gerulaty a môj syn nevedel, kde sa toto archeologické nálezisko vojenského tábora z rímskej doby nachádza, tak som mu ho išla ukázať. Odtiaľ sme prešli k vlastivednému chodníku a ním sme sa dostali do parku, ktorý obklopuje rusovský kaštieľ. Ten je zase nádherne rozkvitnutý. Myslím, že toto je je práve najkrajšie obdobie tohto parku. Keďže sa práve v čase, kedy sme sa do Rusoviec vybrali, zatiahla obloha, fotografie sa mi veľmi nevydarili.  Aká to náhoda, že presne pred rokom som fotila v Rusovciach tiež, takže tu je článok a fotografia kostola spred roka. Na tú krásu sa oplatí kliknúť, s tohoročnými fotkami urobím možno článok až potom, keď budem mať opravený počítač.




No a teraz už konečne niečo k tomu Richardovi Müllerovi.  50-ročný spevák prežíva v poslednom období ďalší úspech s posledne vydaným albumom. Je na ňom dvanásť skladieb s textami samotného speváka, ku ktorým,  s výnimkou jednej,  zložil hudbu Ivan Tásler. Jednu z piesní naspieval s českou speváčkou Terezou Kerndlovou (speváčka, ktorú som doteraz nepočula spievať, ale jej meno mi bolo povedomé). A to je vlastne aj tá pieseň, ku ktorej videoklip sa nahrával v rusoveckom kostole. 

Dočítala som sa, že zrealizovanie nápadu nebolo vôbec jednoduché. Problémom, dostať súhlas na natáčanie, bol samotný kontroverzný spevák. Nakoniec sa to podarilo a vďaka tomuto klipu môžeme vidieť aspoň niečo z pekného ranobarokového kostola sv. Magdalény. A ja dúfam, že sa mi tam raz podarí ísť aj dovnútra. Asi si budem musieť na tento zámer vybrať niektorú nedeľu.





Obal albumu (foto z internetu)
Tracklist albumu Richard Müller - Ešte:

1. Stoj pri mne
2. Za stále tou istou
3. Noe
4. Oko za oko
5. Pri poslednej večeri
6. Pichľavá
7. Útek
8. Zbabraný život
9. Klid, mír a pokora (+Tereza Kerndlová)
10. Ešte
11. Smutné piesne
12. Adam, Eva a had 

Prajem vám pekné počúvanie a dúfam, že aj vám sa videoklip páčil.