piatok 1. júna 2012

Moje papuľky predbehli leto

Už som tu zase s témou, na ktorú som na tomto blogu písala viackrát. Sú to moje vďačné kvety papuľky. Vlani v októbri som zverejnila článok, v ktorom som uviedla niekoľko údajov o papuľkách. V tom istom mesiaci ste mohli  vidieť, ako krásne mi papuľky zdobili lodžiu , mohli ste tiež vidieť, ako mi stále kvitli začiatkom novembra a moji facebookoví priatelia si možno pamätajú, keď som 25. januára dala na nástenku fotku kvitnúcich papuliek zo záhonu pri dome.To nestačilo, tieto papuľky nezmary sa nevzdali ani tej veľkej zime, ktorú sme tu mali vo februári. Už prvého mája som na blogu Zrkadlenie priniesla trošičku umelecké fotky papuliek, ktoré prežili zimu a už mi znovu kvitli na balkóne.

Vždy som si myslela, že tento kvet je letničkou. Aj na internete som našla informácie, že kvitne takmer vo všetkých farbách od júna do začiatku prvých mrazov.  No moje skúsenosti hovoria o tom, že táto rastlina dokáže byť aj dvojročnou. Už som si myslela, že som takúto papuľku našla aj na internete, no to si ju len niektorí "odborníci" zmýlili s pupalkou dvojročnou, čo je úplne iná rastlina. To, že je to kvet, ktorý dokáže prežiť aj zimu, som našla v popise k semenám papuliek na stránke jedného zásielkového obchodu, hoci tej vete veľmi nerozumiem: 

"Najznámejšia papuľka je krátko žijúca trvalka a zvyčajne sa pestuje ako jednoročka na záhonoch."

Som rada, že som si pred dvomi rokmi kúpila na trhu dve priesady tohto kvetu, ktorý kedysi zdobil každú vidiecku záhradu. Z kvetov, ktoré vyrástli zo semien týchto dvoch priesad a zo semien, ktoré som si odtrhla z papuliek kvitnúcich na parkovisku za starým národným divadlom, mám radosť až doteraz. Tú radosť z nádherných kvetov môžete zdieľať so mnou. Týmto vám sľubujem, že s papuľkami končím a že vás nimi už viac obťažovať nebudem.

Najprv fotografia z januára


A toto sú už kvety z mája