štvrtok, 14. júna 2012

Urobila som si radosť

Od skorej jari, kedy som si kupovala hyacinty a prvosienky, potom raz kyticu bielych tulipánov, som si nekúpila žiaden kvet. Už dlhšie obkukávam v obchodoch orchidey, pretože tie dve, ktoré mám doma, mi nekvitnú a jednej z nich akosi mdlo ovísajú listy, to znamená, že svoje dni má asi zrátané. Dnes mi v obchode padli do oka iné kvety. Také, aké som ešte doma nikdy nemala. Vôbec som nerozmýšľala a o chvíľu už moja nová kvetina prešla cez pokladňu a vybrala sa na krátku cestu ku mne domov.

Je to kvet, ktorý mala moja mama v svadobnej kytici. Mala ich biele, ale ja som si z ponuky farieb vybrala oranžovú. Oranžovú preto, aby mi ladila s interiérom obývacej izby. Pri kúpe som nemala o tejto rastline žiadne informácie, ale keďže na kartičke, ktorá bola vpichnutá v kvetináči, boli rady pestovania pre  indoor aj outdoor, dovtípila som sa už tam, že kvet budem môcť neskôr vysadiť aj na záhon.

Calla (Zantedeschia) je ten kvet, ktorý mi už niekoľko hodín stojí na parapetnej doske okna. Rastlina, pochádzajúca z južnej Afriky, kde rastie voľne na brehoch potokov a vo vysychajúcich bažinách. Pôvodom je krémovej farby, ale krížením vznikli odrody od žltej po oranžovú, cez ružovú a červenú, až po tmavofialovú.

Dúfam, že naše spolužitie bude pozitívne a že sa z nej budem tešiť čo najdlšie.