sobota, 9. júna 2012

Prečo sa im u mňa nedarí?

Tak, ako sa kedysi u mňa darilo oleandrom, ako sa teraz darí papuľkám, tak sa u mňa nepáči ibištekom. Ibištek alebo čínska ruža je podľa mnohých nenáročná rastlina, ktorej netreba venovať žiadnu špeciálnu starostlivosť. Zvyčajne každému tieto kvety nádherne rastú a aj kvitnú. Mne ani veľmi nerastú, ale ani nekvitnú. Už som viackrát povedala, že tento kvet viac domov neprinesiem, no aj vlani som dostala od mamy dva exempláre. Oba vtedy kvitli, oba boli krásne. No u mňa im už všetky puky opadli a aj tie, ktoré postupne nasadzovali, opadávali. Tohoročná zima sa o moje ibišky postarala,  oba mi zamrzli na spoločnej chodbe. Zostal mi iba jeden, ktorý je už veľmi starý a ktorý som dostala od bývalej kolegyne. Za ten čas ma potešil tuším jediným kvietkom :-( 

Možno mi poradíte, čo mám robiť s týmito kvetmi, aby som ich dopestovala až do zdarného kvitnutia.

V posledných rokoch som začala v záhradách obdivovať iný druh ibiška, ktorý sa volá sýrsky. Kvitne v bielej, ružovej a fialovej farbe a i v ich odtieňoch. Videla som už aj s plnými kvetmi. Pred tromi rokmi som si nazbierala semienka a pustila som sa do ich pestovania. Vyrásť, to mi pekne vyrástli, ale zatiaľ mi z nich tiež nekvitol ani jeden. Niekoľko výpestkov som darovala aj susede a jej vlani jeden z nich už aj kvitol. Tak je jasné, že niekde robím chybu ja. Nehnojím, to bude jedna z nich. Ale tento rok sa polepším, dokonca som už zopárkrát kvety zaliala hnojivovým roztokom.

Na túto tému ma dnes navodila blogerka z českého blogu JaAquarius. Uvidím, ktorá z nás dostane tie najsprávnejšie rady na pestovanie hibiscusov. 

Toto je už len spomienka na to, aké kvety mali ibišky od mamy.


Tie sýrske rastú už aj pred naším domom, len je škoda, že aj z tých zostalo po tohoročnej februárovej zime menej.  Na našej ulici ich je možno vidieť viac a aj v rôznych farbách.






Keby sa vám to tu dnes náhodou málilo, tak keď kliknete 
SEM,
  dozviete sa, že už kvitne levanduľa 
 
a že Bratislava je celkom pekné mesto, sa dozviete vtedy, keď kliknete 
TAM


Prajem vám všetkým pekný víkend ! :-)