nedeľa, 17. júna 2012

Povedia mi pery vaše meno vaše?


Manon Lescaut. Takto odpovedala na otázku Renatovi, ktorý jej položil túto otázku pri ich stretnutí. Po chvíli, ako sa spolu  s bratom a generálom de Ravoir objavila na tom istom námestí, sa Renato  na prvý pohľad zaľúbil do Manon. Zároveň sa dozvedel, že Manon je na prianie svojho otca na ceste do kláštora...

Jedna žena, dvaja muži, vášnivá, no nešťastná láska mladej ženy, to je základ príbehu o Manon Lescaut, ktorý zhudobnil podľa rovnomenného románu od Prévosta známy taliansky skladateľ Giacomo Puccini. Pôvodný námet obohatil o spaľujúcu vášeň a srdcervúce zúfalstvo, čo zabralo na emócie divákov. To, ako príbeh o nešťastnej a vášnivej láske mladej ženy (v podaní speváčky Jolany Fogašovej), ktorá sa nevie rozhodnúť medzi láskou k mladému chudobnému študentovi a láskou k pohodlného životu v blahobyte dopadne, vám vyzradiť nechcem. Na to sa choďte pozrieť do opery SND v Bratislave. Premiéry tejto opery boli v piatok a v sobotu večer, najbližšie predstavenie bude 26. júna. 


Videla som viaceré Pucciniho opery, z ktorých som už predtým poznala árie, nejaké úryvky. Ale táto opera mi bola úplne neznáma. Pritom je to veľmi pekná hudba. Aj na známej stránke s hudobnými videami sa mi hľadal ťažko nejaký vhodný a kvalitný úryvok z opery. Nakoniec som sa rozhodla pre  duet Manon s Renatom. Týmto vás možno nalákam na bratislavskú inscenáciu Manon. (pre vypočutie klikni na riadok nižšie)


Pred každým predstavením sú diváci v našom divadle upozornení na to, aby si vypli mobilné telefóny a aby nefotografovali. Takže ani z tohto predstavenia vám vlastné fotografie ukázať nemôžem, ale na ilustráciu som si dovolila požičať fotky zo stránky SND.  Ich autorom je Jozef Barinka.





 Tu je pozvánka do SND:


P. S.

Priznám sa, že tento televízny spot som vôbec v telke nevidela a po ďalšie, nie som si istá, či veta, ktorú som dala do titulku, odznela presne tak, ako som ju napísala. Ak nie, dajte mi vedieť, ako to bolo povedané správne.