streda, 6. júna 2012

Jahody so žltými kvetmi

To, že majú žlté kvety, som musela dať do názvu tohto príspevku, pretože ja som také doteraz nevidela. Ide o jahody, ktoré rastú na trávniku pri našom dome. Už vlani, keď som začala rýľovať trávnik, našla som na ňom drobné červené jahôdky. Bohužiaľ, ani vtedy, ani teraz ich nie som ochotná ochutnať, pretože viem, že trávnik je miestom, kam chodia všetci psíčkari z okolia, aby si tam ich psy urobili základnú psiu potrebu. Malú aj veľkú a tú veľkú zväčša všetci majitelia psov ignorujú, hoci majú neďaleko odpadkový kôš s vrecúškami, ktoré sú určené práve na tento účel.

Aj dnes, potom, čo v predošlých dňoch pršalo, išla som pozrieť, ako to na mojom záhone vyzerá. Vybrala som sa tam hlavne s cieľom, že vytrhám burinu. Niečo som vytrhala, niečo nechala tam, pretože ešte stále nerozoznám podľa listov kvety, ktoré som tam vysiala zo semien. Musím počkať na čas, kedy budú väčšie, prípadne keď budú kvitnúť. Medzi kvetmi znovu vyrastajú aj jahody, ktoré som sa pri rýľovaní snažila likvidovať. No ako sa zdá, tieto jahody sú nezmar. Určite sú chutné, pripomínajú mi lesné jahody.



O jahodách, ale takých normálnych záhradných, som písala aj pred necelým týždňom v článku Dozreli jahody. Kliknite na nadpis, ak vás článok zaujíma.

To, že bol včera v Bratislave príšerný vietor, ste sa mohli dozvedieť vo večernom spravodajstve. Na jednom z mostov cez Dunaj prevrátil vietor napríklad aj poľský kamión. Dôkazom sú aj poškodené lupienky popínavých ruží, ktoré už tiež začali kvitnúť.


Síce som vám nedávno sľubovala, že vás už s papuľkami zaťažovať nebudem, môj sľub poruším. Jednak vaše odozvy boli v tom zmysle, že vás fotografie mojich papuliek neunavujú a jednak aj preto, že na týchto fotografiách ide hlavne o včely, ktoré tie kvietky pekne jeden za druhým opeľujú.



Takže dnes som vás obšťastnila až s dvomi príspevkami a na ďalší som linkovala. Dúfam, že sa vám fotografie budú páčiť.