pondelok 11. apríla 2011

Kvetná nedeľa

Viem, že niektorá nedeľa pred Veľkou nocou má prívlastok kvetná. Včera bola nedeľa, je ešte stále pred Veľkou nocou, do sviatkov nám zostávajú necelé dva týždne. Ja som si teda tú moju včerajšiu nedeľu nazvala kvetnou. Keď uvidíte fotografie zo včera, pochopíte sami, prečo som si ju tak pomenovala.

Už som to včera písala na blogu projektu 365, že som kvôli silnému vetru nešla bicyklovať. Ani  si nepamätám, kedy som bola vonku na bicykli. No sedieť doma sa mi nechcelo. Tak som sa rozhodla, že využijem mestskú hromadnú dopravu a pôjdem do Rusoviec. Pôvodne som tam išla za iným cieľom, ale ten sa mi nepodarilo splniť. Dozviete sa o tom až vtedy, keď prinesiem fotografie z toho, ako som ten cieľ splnila.

Z autobusu som vystúpila v strede obce, ktorá je súčasťou hlavného mesta. Moje kroky viedli najprv ku kostolu.  Nedávno som v telke videla šot, kde sa hovorilo o tom, že pred kostolom vyrúbali stromy. Vraj ohrozovali bezpečnosť ľudí. Bola som zvedavá, aký kmeň majú stromy, ktoré ohrozujú bezpečnosť. Predstavte si, úplne zdravý.  Nejaký ľudový umelec sa so zbytkom kmeňov pohral a vypílil v nich kríže. Ani som to radšej nefotila...

Uličkou za kostolom som sa vybrala hľadať to, kvôli čomu som tam prišla. No tam som sa dostala iba do slepej ulice a musela som sa vrátiť. Ani inou uličkou popri Gerulate som to nenašla. Keďže som bola už len kúsok od jedného z vchodov do areálu s náučným chodníkom, vošla som teda tam. Chodníkom som sa dostala až do zámockého parku a z neho som lesíkom prešla k rusovskej horárni.  Po celom území, či už parku, alebo lesa, bolo čo obdivovať. Tak krásne zakvitnuté som tieto miesta ešte nikdy nevidela. Žltá striedala fialovú, tá zase bielu, prípadne modrú. Najviac o tom vypovedia fotografie nielen tu na blogu , ale aj v priloženej galérii.