štvrtok, 21. apríla 2011

Pred veľkonočnými sviatkami

Tak som sa včera predsa len vybrala trošku bicyklovať. Keďže bolo krásne počasie, zaumienila som si, že sa pôjdem znovu pokúsiť odfotiť to, čo sa mi na prvý raz nepodarilo. Vtedy som vám nechcela prezradiť o  čo išlo, ale teraz to už prezradím. Boli to bociany v Rusovciach. 

Najprv som na internete hľadala informáciu, kde je k môjmu bydlisku najbližšie bocianie hniezdo. Dozvedela som sa, že by to malo byť práve to rusovecké. Viem, že bolo kedysi aj v Čunove, ktoré je ešte o kúsok ďalej, ale podľa webovej stránky je to hniezdo už neobsadené. Keď som ho na druhý pokus v Rusovciach našla, nebolo práve vhodné počasie na fotenie. Škoda, lebo som videla krásne bocianie divadlo. Strávila som tam vtedy asi pol hodiny a za ten čas som videla bociany v rôznych pozíciách. 

Takéto šťastie som už včera nemala. Budúca bociania mama sedela na vajciach a jej partner sa pri nej chvíľočku upravoval, poškrabkával sa na tele a potom si to zrazu rozmyslel a odletel. Urobil to práve vo chvíli, keď som svoju pozornosť obrátila k môjmu spoločníkovi, ktorý mi robil garde pri tejto cyklistike. On zrazu na mňa skríkol, že teraz! odlieta. No ja som ho stihla už len rozmazane zvečniť a viac ho nebolo.

Rozhodla som sa, že bocianiemu hniezdu dám teraz na istý čas pokoj. Počkám si, až budú v hniezde mladé a potom sa tam vyberiem znova.


Keďže nám už zajtra začínajú veľkonočné sviatky, prajem vám všetkým
veselú Veľkú noc!