nedeľa, 3. apríla 2011

Marillengemeinde Kittsee

čiže Marhuľová obec Kittsee po slovensky. Zámerne som dnešnému príspevku  dala názov v nemčine. Takto si totiž hovorí dedina, ktorá je hneď za naším petržalským chotárom. Susedíme spolu a v posledných rokoch, kedy som začala bicyklovať aj mimo nášho mesta, chodievam do Kittsee dosť často a rada.

V júli to budú dva roky, čo som prvý raz išla na bicykli cez túto dedinu. Bolo to práve v čase, keď dozrievali marhule. Cyklistická cestička vedie popri marhuľových sadoch a keďže bolo množstvo marhúľ popadaných na zemi, tak sme si zo dve zdvihli a ochutnali. Boli znamenité. Už vtedy som si povedala, že tieto sady by som chcela vidieť v čase, keď budú kvitnúť.

Vlani som ten správny čas prepásla, ale tento rok som si povedala, že mi kvitnutie nesmie ujsť. Poprosila som jednu známu z neďalekej dediny Pama, aby mi dala vedieť, kedy tam začnú kvitnúť marhule. Nevedela som, či sa mi podarí v správnom čase zistiť aj tu u nás, že je tá správna chvíľa. Včera som to videla už aj tu v Petržalke. Kedysi tu boli záhrady a nejaké stromy tam ešte zostali.  A keďže mi tento týždeň poslala správu aj moja známa z Pamy, že kvitnutie začína, tak som si na tento víkend naplánovala cestu za kvitnúcimi marhuľami.

Chcela by som, aby bol tento článok len prvou časťou. Jeho druhú časť mám v pláne napísať niekedy v júli.