streda 9. februára 2011

Neznámy chodník

 
Už sa vám stalo také čosi? Chodíte okolo nejakého miesta a vôbec netušíte, čo sa skrýva len 15 m od miesta, kade často prechádzate? To sa stalo  mne a zistila som to včera.

Píšem o rusovskom náučnom turistickom chodníku, ktorý začína na mieste, ktorým prechádzam od jari do jesene veľmi často, no nič nenaznačovalo, čo sa o tých niekoľko metrov nachádza.  Aj opačný koniec chodníka je znovu miestom, ktorým zvyknem len prefrčať na bicykli  rovnako často. Už aj včera nechýbalo veľa a zase by som nebola objavila to, čo som objavila.
 
Bola som v parku pri rusovskom kaštieli. Peši, nie na bicykli. Ten som len pred niekoľkými minútami odovzdala na opravu, takže som sa do parku vybrala po vlastných nohách.  Keďže som mala namierené na dunajskú hrádzu, vybrala som sa pozdĺž kanála, ktorý je na konci parku. Keď som urobila  už asi 50 m pozdĺž neho  smerom späť na Rusovce, všimla som si, že manželský pár so psom a za nimi aj trojica mladých chlapcov sa vybrala druhou stranou. Videla som už z tej mojej strany, že je tam nejaký chodník. Vrátila som sa a išla som za nimi.

Bola som veľmi prekvapená, čo sa nachádza za plotmi  rusoveckých záhrad a domov.  Z náučných tabúľ, ktoré sú bohužiaľ poznačené výtvormi sprejerov, som sa dozvedela, že kanál má dĺžku 766 m a že je súčasťou prírodnej rezervácie Dunajské ostrovy, v ktorej sa nachádzajú vzácne druhy fauny a flóry. Naozaj ma tento kus Rusoviec ohromil a už sa teším na jar a na leto, kedy sa tam vrátim znovu, aby som si mohla toto miesto pozrieť v čase, keď tam bude rásť bujná vegetácia.