pondelok, 4. apríla 2011

Krátky čas magnólií

Je to strom s nádherným kvetom, ale veľmi krátkou dobou kvitnutia. Preto som doteraz nemala šťastie odfotiť ho. Síce raz, pred dvomi rokmi som videla kvitnúci strom v Londýne, ale tu v Bratislave sa mi to podarilo až tento víkend.

Od známych som sa dozvedela, že s istotou nájdem magnólie v Medickej záhrade. Mala som v pláne, že sa tam vyberiem v nedeľu. No išla som už o deň skôr. Ale iba preto, že som najprv objavila kvitnúce stromy magnólií v Sade Janka Kráľa. Bolo ich vidno z Viedenskej cesty, preto som cieľ mojej cesty zmenila a  namiesto do Bergu som vošla do parku. Kúsok od cesty stoja dva stromy, pravdepodobne nemajú najvhodnejšie podmienky na svoj rast, lebo nemali tak veľa kvetov, ako ten strom, ktorý som objavila v centre parku, hneď za sochou Janka Kráľa. To bola najkrajšia magnólia, akú som kedy mohla vidieť. 

Myslela som, že sa pôjdem aj dnes popoludní pozrieť na tie, ktoré som videla v Medickej záhrade a ktoré ešte neboli rozkvitnuté. No dnešné popoludňajšie počasie nebolo vhodné na fotenie a podľa všetkého, víchor, ktorý  tadiaľto prefrčal velikánskou rýchlosťou a prudký lejak pozhadzoval všetky lupienky kvetov magnólií. Tak zase asi až  o rok. Som šťastná, že sa mi ich tento rok konečne podarilo vidieť.