streda, 8. februára 2012

Na Filmovom chodníku pribudla ďalšia doska

Na chodníku slávy pribudla ďalšia doska. Nie je to čerstvá informácia, je to záležitosť stará už niekoľko mesiacov. Presný dátum, kedy bola osadená v poradí druhá doska na chodníku pred divadlom, je 21. jún 2011. No najprv som vždy v meste zabudla ďalšiu dosku odfotiť a keď som už fotku mala, zabudla som o tom napísať. Ale po včerajšej návšteve divadla som si na tento dlh voči vám spomenula. 

Tradícia osadiť dosku na chodníku pred bývalým Divadlom P. O. Hviezdoslava, dnes Mestským divadlom, vznikla pri príležitosti Medzinárodného filmového festivalu Bratislava. Touto tradíciou si chce MF uctiť významných slovenských divadelných a filmových umelcov. O prvej doske, na ktorej je podpis herca  Ladislava Chudíka, som už písala. Druhá doska v poradí patrí výbornej herečke Márii Kráľovičovej. Tej herečke, ktorá práve včera výborne zahrala svoju najnovšiu divadelnú úlohu na doskách SND v hre Kvarteto.  

Pod menom Marína ju poznajú nielen jej blízki, priatelia, ale aj divadelní a filmoví fanúšikovia. Jej herecká kariéra začala v roku 1950 vo filme Priehrada, ktorý režíroval legendárny režisér Pavol Bielik. Za tých viac ako šesťdesiat rokov zahrala množstvo postáv. Po včerajšom výkone jej odkazujem, nech hrá s takou vášňou a nasadením aj naďalej. Nech sa  tá jej vrtuľa v zadku vrtí čo najdlšie.