piatok, 19. augusta 2011

Všadeprítomná zlatobyľ

Minule som písala o netýkavke žliazkatej, dnes prinášam fotografie ďalšej inváznej rastliny,  ktorou je zlatobyľ. Nechcem tu písať presné botanické názvy, pretože nie som taký odborník, aby som ich vedela rozlíšiť. Jednotlivé druhy sú si veľmi podobné, rozlišujú sa aj tým, kde rastú. Ja som tieto moje fotografie nasnímala neďaleko Dunaja. V mojom okolí je táto rastlina veľmi rozšírená. V tomto období tu všetko kvitne žltou farbou. 

Pred pár rokmi som zostala veľmi prekvapená, keď som uvidela vetvičky zlatobyľu v jednom  z tých  drahších kvetinárstiev v meste. Môžem vám prezradiť, že jeden "kvet" nebol vôbec lacný. Takže tí, čo majú obchodného ducha, môžu na tejto rastline celkom pekne zarobiť. Na druhej strane je rastlina osožná aj tým, že poskytuje veľa nektáru a peľu, takže včelári ju vo veľkom využívajú. No i napriek tomuto  prínosu by som bola oveľa radšej, keby dunajské lúky zakvitali inými pôvodnými kvetmi.