streda, 3. augusta 2011

Po rakúskom brehu Dunaja

Po včerajšku, kedy som bola loviť obrázky pre môj posledný článok o vežiach v Bratislave, som sa dnes, v ďalší pekný slnečný deň, vybrala na cyklistiku. Nič svetoborné, len pár kilometrov od Bratislavy. 

Na dnešnú túru som sa dohodla s kamarátkou a s ňou som  sa mala stretnúť v Sade Janka Kráľa. Keď som jej po príchode do parku volala,  bola ešte len na ceste z práce. Takže moje čakanie sa predĺžilo na dlhšie a za ten čas som vystriedala tri miesta. No nakoniec prišla a naša trasa viedla najprv po hrádzi smerom na hraničný prechod Berg a v prvej rakúskej obci za hranicou sme odbočili do lužného lesa, ktorým sme sa dostali až k Dunaju. Kúsok od brehu rieky viedol chodník, ktorý lemovali rybárske domčeky rakúskych rybárov. Popri rieke sme prišli až k miestu, kde sa na opačnom brehu Dunaja, nad sútokom Dunaja s riekou Morava, týčia zrúcaniny hradu Devín. Odtiaľto sme pokračovali smerom na Hainburg. Keď sme prechádzali popri golfovom ihrisku pred Hainburgom, mali sme pred sebou menší kopček. Kopce sú mojím nepriateľom, preto som sa rozhodla, že sa mu vyhneme. Vrátili sme sa o niekoľko metrov  späť a  odbočili  sme na cestičku, ktorej koniec sme nepoznali. Moja intuícia mi hovorila, že touto cestičkou sa dostaneme tam, kam potrebujeme. Aj tak bolo, jej koniec bol na kraji obce Wolfsthal. A to už bolo miesto, odkiaľ sme sa bez problémov dostali do Bratislavy. Neďaleko Sadu Janka Kráľa sme zakotvili v záhradnej reštaurácii, kde sme sa obsviežili a trošku nasýtili. Takto sme uzavreli dnešné cyklistické popoludnie.