nedeľa, 21. augusta 2011

Augustová nedeľa


Dnes sme si už po 43. raz pripomenuli neslávne výročie príchodu ruských tankov do bývalého Československa. Do mojich dvanástych narodenín mi vtedy chýbalo len niekoľko dní. Tak, ako aj teraz, boli prázdniny, dozrievali nám v záhrade slivky. Od toho roku si dozrievanie sliviek spájam s touto udalosťou. Mám veľa spomienok na dni, ktoré nasledovali po 21. auguste. Niektoré výjavy sa mi ešte  niekoľko rokov opakovali v snoch a ja som sa zo spánku budila vždy spotená a so strachom. Možno sa k nim niekedy vrátim aj na tomto blogu.

Spomenula som slivky. Ovocie, ktoré mám rada. Obľubujem ho vo všetkých formách. Čerstvé, ako kompót, ako lekvár, milujem sušené slivky a mám nesmierne rada aj slivkové koláče. Doteraz som slivky dávala na kysnuté cesto. Dnes som vyskúšala iný recept.

Tento recept som našla na stránke jedného rakúskeho blogera, ktorého blog je plný fotografií Viedne a vecí s Viedňou spojených. Medzi iným sú dosť často na stránkach jeho blogu rôzne zákusky a koláče. Aj koláč, ktorý som piekla dnes, je z blogu Geralda. Medzi jeho koláčom a tým mojím je maličký rozdiel, piekla som ho vo väčšej forme. Aj napriek tomu, že nebol tak vysoký, chutil vynikajúco.

Koláč som upiekla hneď ráno, pretože som chcela ísť čo najskôr k vode. No ešte predtým, než som z domu odišla, dala som si chutný koláčik aj s ovocným čajom k oneskoreným raňajkám. Na stôl som si ho naservírovala na podnose, ktorý som tento týždeň dostala poštou od ďalšej blogerky Martinky. Jej vlastnoručne vyrobený podnos z papiera som vyhrala v súťaži, ktorú vyhlásila na svojom blogu. Keď sa vám už chválim s touto výhrou, rada by som sa pochválila aj s ďalším darčekom, ktorý som dostala poštou až zo Švajčiarska. Odosielateľom balíčka bola ďalšia blogerka Kateřina a boli v ňom levanduľové darčeky. Obom blogerkám chcem aj touto cestou ešte raz poďakovať.





Darčeky od Katky


A jedna Krylova k augustu 1968