nedeľa, 30. januára 2011

Prechádzka do Kittsee


Niekedy v jeseni som tu mojim čitateľom navrhla, že čo tak ísť na nedeľnú vychádzku do Kittsee. Včera síce nebola nedeľa, bola sobota, ale ja som nahovorila moju priateľku Evu, aby sme si urobili vychádzku do tejto neďalekej dediny v Rakúsku.  Nápad bol  veľmi spontánny. O jedenástej mi  skrsol v hlave a o dvanástej sme sa už stretli pred bránou nášho domu.

Najprv sme sa odviezli autobusom č. 99 na Kopčiansku ulicu a odtiaľ sme už peši kráčali smer Kittsee. Príroda v tejto časti mesta bola úplne iná, ako tam, kde bývame. Všetko bolo obalené nádhernou bielou inovaťou. A tak to bolo aj na rakúskom území. Na moje nemilé prekvapenie  bola brána parku v Kittsee zamknutá, aj keď na strome neďaleko od vchodu bol nápis, že otvorené je  


Nebolo ešte ani pol druhej, keď sme stáli
pred bránou do parku. Nezostalo nám nič iné, len sa obrátiť na cestu späť. Do parku sme teda nahliadli len cez bránu a zo zámku sme videli  iba kúsok. Inou ulicou sme sa vrátili na hlavné námestie v Kittsee a potom sme sa vybrali tou istou ulicou, ktorou sme aj prišli, na cestu domov.  




Keďže bolo vonku príjemne, aj napriek tomu, že bolo dosť chladno, po prejdení hranice som priateľke navrhla, že by sme mohli ísť peši až domov. A tak sme aj urobili. Asi o štvrtej sme už boli doma v teple našich bytov.