streda, 12. januára 2011

Po sviatkoch



Včera som dostala mail od internetovej priateľky a v ňom  bola jemná výčitka. Vraj bola na mojich stránkach a že sa tam nedozvedela nič nové. Že čo je so mnou. Sľúbila som jej, že všetko napravím ešte v ten večer, no nestalo sa tak.

Viete prečo? 

Lebo ja som sa zase zbláznila. Zmyslela som si, že si založím ďalší blog, ktorý venujem len fotografiám Bratislavy. Inšpiroval ma k tomu  blog môjho nového  priateľa na facebooku. Či toto nadšenie dotiahnem do zdarného konca, to je vo hviezdach. Aby aj fotoblog o Bratislave nedopadol rovnako, ako moje Potulky svetom.


Tak teda, aby som sa dostala k tomu, čo je nové. Nemyslím tým, čo nové mám ja, ale čo je nové tak všeobecne. Bola som v posledných dňoch často v meste, tak sem dnes pridám fotoreportáž, čo som si tam všimla.


Je po Vianociach, ale niektoré obchody to ešte nevzali na vedomie. V ich výkladoch je stále  vianočná výzdoba. V jednom som si zase všimla, že popri adventnom venci sú vo výklade  rozkvitnuté hyacinty, čo mi už evokuje jar. Mnohé výklady sú označené číslicami, o koľko percent znižujú ceny v rámci zimných výpredajov. Takže aspoň trochu potešiteľné informácie na rozdiel od tých, ktoré počúvame každý večer v televízii a ktoré aj zažívame na vlastnej koži v potravinárskych obchodoch. Tam idú ceny väčšiny tovarov hore.






No a niektoré výklady nezabudli pripomenúť, že počnúc piatkom tu máme fašiangy. Že je to tak naozaj, svedčí o tom aj skutočnosť, že sa v sobotu konal Ples v opere, čo je termínovo vždy prvý bratislavský ples. To, ako pripravujú divadlo na túto udalosť, som v piatok videla, ale ísť sa postaviť naživo  sobotu večer pred divadlo a pozerať sa na to, ako tam postupne prichádzajú naše celebrity, na to zevedavá nie som.  Aspoň sa mi nemohlo stať, že na mňa nejaký slovenský podnikateľ fľusne žuvačku. Dúfam, že sa všetci účastníci dobre zabavili a dúfam tiež, že si aspoň  na moment spomenuli na všetkých tých, ktorí svojím telefonovaním prispeli k dobrým výsledkom firmy, ktorá ples a teda aj ich zábavu  každoročne sponzoruje.





K ľadovej ploche v River parku (mimochodom, tam to ešte dýchalo Vianocami), pribudne zakrátko ďalšia, a to na Hlavnom námestí. Asi bude využitá viac, ako tá  pri Dunaji. Mne sa tá myšlienka vôbec nepáči, námestiu to na kráse vôbec nepridá. Prekážalo mi aj to, keď bývala na Hviezdoslavovom. Zaujímavé je, že v čase, keď som prechádzala okolo tej v River parku, korčuľovali sa tam dve dámy približne v mojom veku. Bolo to v pondelok v skorých popoludňajších hodinách. Aj to bol dôkaz toho, že prázdniny skončili a mládež sa začala venovať povinnostiam. Svedčí o tom aj fotografia spred predajne lístkov dopravného podniku.






Určite je noviniek za tých niekoľko dní viac, ja som  spomenula aspoň niektoré. Ľudia chodia naďalej do práce, niektorí za zábavou, iní za svojimi záľubami,  na prechádzky k Dunaju, aj turisti naďalej navštevujú Bratislavu. Pri stretnutí jedného muža v meste som si povzdychla, že kedy budem mať ja taký objektív, aký mal na fotoaparáte prevesenom cez rameno.