štvrtok, 20. januára 2011

Južná Morava - Mikulov

...alebo: To najlepšie na koniec

Keď sme si vo Valticiach pozreli námestie, zámok (bez vstupu do jeho interiéru) aj jeho park, vrátili sme sa k zaparkovanému autu, ktoré sme mali neďaleko od námestia. Ďalším naším cieľom bolo mesto Mikulov.

Keďže som si večer pred cestou prečítala zopár informácií o tomto meste, vedela som, že stavba, ktorú vidíme pred nami na vzdialenom kopci, patrí už mestu Mikulov a že je to jedna z dominánt mesta, tzv. Svätý kopček.  Vzdialenosť Mikulova od Valtíc je len necelých 14 km, takže na mieste sme boli za niekoľko minút. Tu sme si našli na zaparkovanie miesto mimo centra, kúsok pod zámkom. 

Mikulovský zámok sme videli len zvonku, tentokrát sme vôbec nevošli do areálu zámku. No zato sme si prešli mestečko, dokonca sme sa boli pozrieť na mesto aj z výšky Kozieho hrádku. Odtiaľ sme mali výhľad na všetky svetové strany. 

Vo všetkých troch mestečkách, ktoré som minulú sobotu navštívila, je ešte množstvo miest, ktoré som nevidela a ktoré sa oplatí vidieť. Preto verím, že som na južnej Morave, konkrétne v Ledniciach, Valticiach a v Mikulove, nebola prvý a posledný raz. Z internetu viem, že tento kraj je atraktívny aj pre cyklistov,preto  verím, že sa tam raz pozriem aj na bicykli.