utorok, 18. januára 2011

Južná Morava–Lednice


Konečne som sa dostala k tomu, aby som napísala niečo o sobotňajšom výlete na južnú Moravu. Výlet bol zorganizovaný dosť narýchlo. Ešte večer pred spaním som nebola úplne presvedčená, že sa mi tam chce ísť. Nakoniec sme si so synom v sobotu ráno privstali a ôsmej sme vyrazili smer Brno.

Deň predtým sme si stanovili presnú trasu našej cesty. Prvá zastávka bola v Ledniciach. Prišli sme tam už o deviatej. Aj keď predpoveď počasia hlásila na ten deň pekné počasie, lednické ráno tak vôbec nevyzeralo. Vďaka počasiu zapôsobilo na mňa toto miesto dosť pochmúrne. Auto sme zaparkovali v uličke vedľa zámockého areálu, našli sme bankomat a vybrali peniaze, aby sme mohli zaplatiť parkovné.  Bankovky sme si najprv museli rozmeniť na drobné. To sme riešili nákupom tvarohového koláča v potravinách, ktoré boli v uličke, kde sme parkovali. Keď sme došli k parkovému automatu, zistili sme, že tento nefunguje, takže celá procedúra predtým bola zbytočná.

Práve prebieha maľovanie zámockej fasády. Z fotografií mne známeho zámku svetlej farby sa zmenil na okrovú, podľa môjho  názoru dosť tmavú. Prehliadka interiéru zámku sa začne zase až od apríla. Pozreli sme si ho iba zvonku. Úpravy sa robili aj v priestoroch parku. Niektoré chodníky boli z toho dôvodu neprístupné. Dlho sme sa tam nezdržali. Na návštevu tohto miesta je z viacerých dôvodov  vhodnejšie iné ročné obdobie.