nedeľa, 26. decembra 2010

Decembrová Viedeň

Začiatkom decembra som  jednu krásnu zasneženú sobotu strávila vo Viedni. O viedenských vianočných trhoch som písala TU. Teraz by som chcela ešte spomenúť ostatné miesta, ktoré sme s mojou bývalou kolegyňou Martou navštívili. Ona vraj vo Viedni nebola od čias, čo sa otvorili hranice, tak sa nechala mnou povodiť po miestach, ktoré som uznala za vhodné toho, aby ich videla.

Vlak, ktorým sme cestovali,  dorazil na viedenskú stanicu Südbahnhof okolo pol desiatej. Naším prvým cieľom vo Viedni bol palácový komplex Belveder nachádzajúci sa len kúsok od tejto stanice. Ja sama som toto miesto navštívila prvýkrát iba v júni tohto roku, kedy som bola na nočnom koncerte vo viedenskom  Schönbrunne. Keďže sa mi tam  v lete páčilo, chcela  som toto miesto ukázať aj mojej  priateľke. Z vrchného paláca Belvedere sme záhradou prešli k spodnému a tam na druhom konci sme vyšli na ulici Rennweg, kde len kúsok od Belvederu stojí chrám Salesianerinkirche, do ktorého sme nazreli aspoň cez sklenú výplň zamknutých dverí. Potom sme prešli spomínanou ulicou ešte kúsok smerom von od centra mesta, no keď sme už v týchto miestach nič zaujímavé nevideli, tak sme neďaleko ulice Fasangasse nastúpili na električku a tou sme sa odviezli dve zastávky späť smerom k centru mesta.





Vystúpili sme na námestí Schwarzenbergplatz a odtiaľ sme peši prešli na Karlsplatz, na ktorom stojí zaujímavá stavba kostola Karlskirche.  Cestou do centra mesta sme prechádzali aj okolo  zastávok metra stanice Karlsplatz,  ktoré sú postavené v secesnom štýle. Odtiaľ bol už len kúsok ku Kärtnerstrasse, ktorú me len križovali  a okolo hotela Sacher sme zamierili k Albertine a k Burggarten.





Na tomto mieste som uvažovala, kam ísť ďalej. Či ísť rovno odtiaľto k druhej strane Hofburgu, alebo sa vrátiť smerom ku Kärtnerstrasse a odtiaľ na Stephansplatz. Volili sme druhú možnosť. Po prehliadke chrámu mala moja spoločníčka túžbu navštíviť Mariahilferstrasse. Keďže si naše nohy potrebovali už aj trošku oddýchnuť a nebolo od veci schovať sa aj na chvíľu niekde do tepla, rozhodli sme sa, že nastúpime do vlaku metra a ním sme sa odviezli až k stanici Westbahnhof. Odtiaľto sme prešli kusisko už spomínanej ulice, ktorú lemujú obchody všetkých možných značiek. Keď sme prišli na dolný koniec tejto ulice, naše nohy sme nasmerovali k námestiu Maria-Theresienplatz a odtiaľ k Heldenplatzu. Potom sme prešli smerom k Parlamentu a od neho bolo už len kúsok k viedenskej radnici, pred ktorou boli asi najznámejšie viedenské trhy. 








Tu sme zase nastúpili na električku a ňou sme sa doviezli až k Opernringu. Keďže sme chceli vidieť svetelnú výzdobu v centre mesta, znovu sme prešli ulicou Kärtnerstrasse až po Stephansplatz.  To bola naša posledná  méta, ktorú sme si na ten deň vytýčili. Na začiatku Kärtnerstrasse sme zase nasadli do vlaku metra a vystúpili sme na stanici Karlsplatz. Keďže sme si dopoludnia všimli, že neďaleko stála električka, ktorá mala konečnú pred stanicou Südbahnhof, ponáhľali sme sa na ňu. Na stanicu sme prišli asi 15 minút pred odchodom vlaku. Len veľmi ťažko sme si našli posledné miestečka na sedenie. Za nami bol pekný, aj keď dosť únavný deň.