streda 9. júna 2010

Sommernachtskonzert Schönbrunn

Od prvého januára tohto roku som sa tešila na letný nočný koncert Viedenskej filharmónie, ktorý sa mal uskutočniť 8. júna. Ten deň nastal včera a ja som ráno o deviatej nasadla na vlak smerujúci do hlavného mesta Rakúska. Cez deň som pochodila pamätihodnosti mesta, prvý raz som bola aj na miestach, na ktorých som doteraz ešte nebola. No vrcholom dňa mal byť koncert v Schönbrunne.

Už viac ako dve hodiny pred začiatkom koncertu som bola na mieste a zaujala som celkom slušnú pozíciu. Síce na státie, ale až neskôr som zistila, že miesto bolo výborné kvôli akustike. Pomaly sa priestor zapĺňal návštevníkmi koncertu a o deviatej večer to vypuklo. Atmosféru podujatia, ktoré sa konalo pred fontánou Neptúna, sa ani slovami nedá opísať. Škoda, že som si koncert nemohla vypočuť celý. Posledný vlak mi išiel po 23. hodine a ja som sa na stanicu musela dopraviť mestskou hromadnou dopravou.




Informácie o koncerte:
Orchester - Viedenskí filmarmonici
Dirigent -Franz Welser Möst
Téma - Mesiac - planéty - hviezdy




Podľa údajov z dnešnej tlače sa  na koncerte malo zúčastniť asi 100 tisíc divákov.