streda, 15. decembra 2010

Haribo macht Kinder froh

und Erwachsene ebenso

(Haribo robí radosť deťom a dospelým tiež)


Na tento reklamný slogan si včera spomenuli moji synovia, keď som im hovorila o tom, že firma, ktorá vyrába gumených  macíkov značky Haribo, oslavuje v týchto dňoch deväťdesiate narodeniny.


Či malý alebo veľký, pozná ich určite každý a každý ich má aj rád.  Práve 13. decembra 1920 vznikla na predmestí nemeckého Bonnu spoločnosť, ktorá prišla s nápadom, že  zo  sladkej želatínovej hmoty bude vyrábať cukríky v tvare malého medvedíka.  Po dvoch rokoch od vzniku firmy prišla na trh s cukríkmi  Haribo-Goldbär, vtedy pod menom Tanzbär (tancujúci medveď).


Gumené cukríky mám rada, dnes ich už dostať v rôznych tvaroch a rôznych značiek. Rozdiel medzi originálom je nielen v kvalite, ale aj v cene. Sú to  jediné cukríky, ktoré si občas kúpim. Zjedenie celého balíčka na jedno posedenie si sama pred sebou ospravedlňujem tým, že tieto cukríky mi pomôžu zlepšiť kvalitu mojich hrozných nechtov. No to by som asi tých balíčkov musela zjesť na jedno posedenie viac.


A ešte na záver otázka. Viete, ako vznikol názov Haribo?  Sú to písmená z názvu firmy Hans - HA Riegel - RI Bonn - BO.







Doplnené v októbri 2013:
Nekrológ