nedeľa, 4. decembra 2011

Rozprávkár Andersen

Pamätáte sa ešte na rozprávkové príbehy svojho detstva? Na cisára, ktorý sa vďaka svojej hlúposti prechádzal po meste nahý, na škaredé káčatko, z ktorého vyrástla krásna labuť, či na morskú vílu, ktorá kvôli láske chcela opustiť podmorský svet  alebo o princeznej na hrášku?

Týmito slovami som 31. marca 2010 začala môj článok H. Ch. Andersen v Bratislave. K článku som použila dve fotografie, ktoré znázorňujú sochu stojacu na bratislavskom Hviezdoslavovom námestí.  Možno  sa pýtate, prečo sa teda vraciam znovu k tejto téme. Je to preto, lebo som zistila, že moje dve fotografie Andersena neukázali ani zďaleko to, čo tá socha ponúka. Sochu som fotila len spredu, netušiac, že táto je zaujímavá aj zozadu. Ale to som zistila až oveľa neskôr, presnejšie to bolo počas jednej  prechádzky mestom koncom tohto leta.

Aj vtedy som si chcela Andersena odfotiť, no keďže je často obliehaný turistami, musela som chvíľu počkať, kým sa mi uvoľní priestor okolo sochy. Tak som sa tam pomaličky prechádzala a zašla som aj za  jeho chrbát. Neverila som vlastným očiam, čo som uvidela. Roky chodievam okolo, no ja som si to doteraz nikdy nevšimla. Postavičky z Andersenových rozprávok sú znázornené aj na chrbte sochy. Určite si to všimne len málo turistov, ktorí sa tak radi fotia pri  Andersenovi.

To je teda dôvod, prečo som sa vrátila k téme Hans Christian Andersen v Bratislave.



 








Takže aj takto sa niektoré postavičky z rozprávok najväčšieho  rozprávkára všetkých čias dostali do nášho mesta.