pondelok, 19. decembra 2011

Prieskumný deň na Miletičke

V okolí môjho blogu to už vonia Vianocami.  Všetky zdobíte, vypekáte, len ja stále nič. Nič nepečiem, nezdobím. Pre mňa nastanú Vianoce až 23. decembra. To si budem chcieť pripraviť niektoré komponenty jedál pre nasledujúci deň. Aby som na nič nezabudla, začala som s nákupmi potravín už dnes. Kde sú na to najlepšie podmienky? No predsa na trhu a tu u nás je to na Miletičke.

Neviem, či to je pravda, ale vraj začiatkom týždňa sú aj ceny na tomto trhu nižšie. Myslím si, že je to už len rokmi zaužívaná fráza, ale v skutočnosti sú ceny v pondelok rovnaké ako aj v piatok, či v sobotu. Neviem to posúdiť, lebo na tento trh chodievam len zriedkakedy a v sobotu už vôbec nie.

Môj dnešný nákup spočíval v týchto položkách:

- mak a orechy - tieto dve pochúťky budem potrebovať do závinu, ktorý chcem upiecť na Štedrý deň;

- červená mletá paprika - po posledných skúsenostiach s mletou červenou paprikou, ktorú som kupovala v obchodnej sieti som si povedala, že sa znovu vrátim ku kupovaniu tejto pochutiny od súkromníkov na trhu;

- hliva ustricová a šampiňóny - keď som na Miletičke, nikdy neobídem pult so šampiňónmi a hlivou ustricovou. Ich cena je tu neporovnateľne nižšia ako v obchodoch. Takže zajtra sa u nás bude variť hliva, ktorú máme veľmi radi;

Toto bol môj dnešný nákup, no trh som si prešla celý, aby som videla, aká je ponuka vianočných oblátok a za aké ceny, aby som videla, či sú dostať rohlíčkové zemiaky na šalát, či je dosť kyslej kapusty. Tieto veci som dnes nekúpila, ich nákup si nechám na deň, keď sa na trh vyberieme autom. Veď také vianočné oblátky sú príliš krehkým spoločníkom do autobusu  MHD.

To, že sú Vianoce naozaj predo dvermi, dokazovala aj bohatá ponuka rôznych vianočných dekorácií na vianočný stôl.