utorok, 13. decembra 2011

Slniečkový deň na Devíne

Dnes nám konečne svitol krásny slnečný deň. Meniny má Lucia, ktorá vraj z noci upíja, ale dňa nepridá. Preto bolo treba rýchlo konať. Po návšteve rehabilitačného oddelenia našej polikliniky som nešla domov, ale smerom na Devín. Krásna modrá obloha lákala k tomu, aby som si išla odfotiť zopár záberov z výšky devínskeho hradu. Pár minút pred jedenástou som už prechádzala vstupnou bránou do jeho areálu. Zdržala som sa tam viac ako hodinu. Viem to preto, že zvony devínskeho kostola, ktoré ohlasovali poludnie, som počula práve vo chvíli, keď som sa rozhodla zísť dolu. Nakoniec tých fotografií nebolo len zopár, ale bolo ich toľko, že sa mi z nich len veľmi ťažko vyberalo.

Doteraz sa mi nikdy nepodarilo prísť na hrad Devín v dopoludňajších hodinách, takže som konečne mohla odfotiť hrad aj z tohto pohľadu. Slnko som mala ešte za mojím chrbtom, čo dokazuje tieň, ktorý je na trávniku.


Chodníkom do mierneho kopca som prišla k miestu, kde stojí socha devy. Je to Slovanka od akademickej sochárky Ľudmily Cvengrošovej. 






Potom som vyšla na miesto, kde sú základy a maketa sakrálnej stavby z 9. storočia. Odtiaľto je pekný výhľad na rieku Dunaj smerom na Bratislavu a na kopce v okolí rakúskeho Bergu. Dnes sa mi práve tento pohľad nedarilo odfotiť, lebo slnko svietilo z tej strany.


Pohľad na mestskú časť Devín, kde sa do výšky vypína iba veža kostola. Devínu zostal aj naďalej  (našťastie) dedinský ráz.


Časť Báthoryovského paláca.





Panenská veža, pod ktorou sa rieka Morava vlieva do Dunaja.


Oblúk Dunaja, za ktorým je rakúske mesto Hainburg an der Donau.


Pohľad na rieku Moravu a Sandberg.


V pozadí Devínska Kobyla.


Znovu Dunaj a rakúske územie.



Ešte posledný pohľad  na Horný hrad, ktorý je už dlhšiu dobu verejnosti neprístupný kvôli začatej renovácii. Táto však z nedostatku finančných prostriedkov bola prerušená. Je to veľká škoda, lebo odtiaľ je nádherný výhľad na široké okolie.


Takže trinásteho decembra som priniesla fotografie s krásnou modrou oblohou a s počasím, ktoré vôbec nepripomínalo, že o desať dní tu máme Vianoce. Uvidíme, čo nás čaká v najbližších dňoch.