štvrtok, 10. februára 2011

Novodobí drevorubači

Pri mojich potulkách prírodou v okolí Bratislavy som si v posledných rokoch všimla, že stromy pri vodných plochách chodia likvidovať nejakí usilovní drevorubači. Sú to vodné zvieratá, ktorých meno je bobor.

Nie je to len jazero v Rusovciach, kde som videla takto zničené stromy, ale je to aj tu u nás v Petržalke, videla som ich na oboch stranách rieky Moravy, teda nielen na slovenskej, ale i rakúskej.  Práve odtiaľ sa vraj rozmnožili, keď ich Rakúšania vypustili do voľnej prírody. Boli časy, kedy bolo toto zviera vykynožené kvôli  jeho kožušine. No neviem, neviem, či už nie sú rozmnožení nadmieru. 

Nikdy sa mi nepodarilo zvieratko vidieť pri práci na strome, lebo to vraj robia v noci. No vo vyrovnávacom kanáli, povedľa ktorého zvyknem chodiť na bicykli do Rusoviec a Čunova, som videla plávať nejaké čierne tvory. Možno to boli práve tieto zvieratá. Snažila som sa ich odfotografovať, no sú veľmi plaché. Akonáhle som sa hocako opatrne blížila s fotoaparátom, vždy mi ušli z dosahu objektívu.