pondelok, 4. októbra 2010

Dni zelá v Stupave

                                                                                                                                                                                  Akcia, ktorá sa koná každoročne v jeseni, kedy sa zberá úroda kapusty z polí a záhrad. Doteraz  som na nej nikdy nebola, ale tento rok mi vŕtala v hlave od januára, kedy som bola na veľtrhu cestovného ruchu, kde malo aj mesto Stupava  svoj propagačný stánok.


Včera bol posledný deň tejto tohoročnej akcie a keďže v rámci kultúrneho programu malo byť o 17. hodine vystúpenie mnou obľúbeného hudobného zoskupenia - Cigánskych diablov , bol to ďalší dôvod, aby som si na popoludnie naplánovala návštevu Stupavy.

Do Stupavy som išla aj s priateľkou, s ktorou sme sa stretli na autobusovej zastávke v Lamači. Tam sme spolu počkali na autobus do Stupavy, ktorý prišiel poriadne plný. No tú krátku cestu sme v autobuse postáli.


Na prvý pohľad to bol pre mňa ďalší z jarmokov, ktoré sa teraz konajú v rôznych mestách. Až keď sme objavili výstavný pavilón s dopestovanými produktami stupavských záhrad a polí, zistila som, že toto je naozaj akcia o kapuste. Boli tu vystavené velikánske exempláre nielen kapustných hláv, ale aj tekvíc, kvasená kapusta sa dala ochutnať z malých plastových mištičiek, ale aj kúpiť vo väčších množstvách. V centre výstavného miesta trónila veľká drevená sochy stupavskej ženičky s kapustou.

Typická krojová sukňa zo Záhoria
Tieto kroje sú z neďalekých Gajár

Viem, že o veľa zaujímavých akcií sme prišli preto, lebo sme tu neboli v sobotu, ale až v nedeľu. Možno sa sem o rok znovu vrátim, ale to už v tie dni, kedy sa bude  súťažiť vo varení kapustnice, ktorú neskutočne milujem.