utorok, 26. januára 2010

Ako som si bola vyberať tohoročnú dovolenku

V nedeľu v podvečerných hodinách sa skončil ďalší ročník medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour a súbežne s ním konajúci sa medzinárodný veľtrh gastronómie Danubius Gastro. Vďaka pestrým expozíciám a bohatým sprievodným programom je tento januárový bratislavský veľtrh obľúbený aj medzi širokou verejnosťou.

Hoci si tento rok žiadnu dovolenku zatiaľ neplánujem, napriek tomu som sa na výstavu vybrala aj v spoločnosti mojej sestry. Náš záujem sa sústredil na expozície jednotlivých slovenských a českých krajov a miest. Ja som sa zamerala hlavne na oblasť západného Slovenska, južnej Moravy a sever Rakúska, ktorý hraničí s našou krajinou. Moja predstava tohoročného cestovania spočíva v cyklistických výletoch do neďalekých kútov Slovenska, Moravy, Dolného Rakúska a Burgenlandu. Preto som si zbierala informácie z týchto oblastí. Na tohoročnú sezónu som vyzbrojená množstvom máp, turistických informácií a hlavne nadšením. Uvidíme, čo mi z toho všetkého zostane do začiatku sezóny. 
 
Pozreli sme aj zopár stánkov väčších, či menších cestoviek od nás, ale aj zo zahraničia. Samozrejme, že som sa musela zastaviť aj pri mojich obľúbených destináciách, akými sú Grécko, Tunisko, či Turecko. Vzala som si aj zopár prospektov z krajín, kde som ešte nikdy nebola a ktoré ma tiež lákajú. Takže v nasledujúcich dňoch budem študovať propagačné materiály o Egypte, Sardínii, či Taliansku. 

Nakoniec sme si nechali expozíciu Gastro, ale len tú časť, kde sa nachádzali súťažné práce cukrárov, či dekoračných vyrezávačov ovocia a zeleniny - CarvingFruit. Ani neviem, ako sa tým ľuďom odborne hovorí. To bola naozaj pastva pre oči.

Až na ceste domov z výstaviska sme na voľnom priestore objavili ešte jednu cestovku, ktorá propagovala cestovanie v obytnom autobuse. Boli z Česka a dovolili nám vojsť do útrob autobusu, aby sme videli, čo všetko ponúka tento hotel na kolesách svojim zákazníkom. Bola som z toho nadšená, no len do chvíle, kým som si doma neotvorila ich katalóg a nepozrela som si cenník. Takže až niekedy v budúcnosti...