nedeľa, 17. októbra 2010

Záhradníctvo

Aj napriek tomu, že počas reklamných blokov v televízii vypínam senzory vnímania, v posledných dňoch som postrehla reklamu jedného bratislavského záhradníctva. Do tohto záhradníctva sa chystám zájsť už niekoľko rokov, no nikdy som svoje plány nezrealizovala.

Dnes nám prší a mne sa zdalo, že toto bude ten najvhodnejší čas na návštevu záhradníctva z reklamy. Poprosila som syna, aby ma tam zaviezol autom, veď čo, ak by som tam niečo kúpila. Blížia sa sviatky, kedy si spomíname na našich blízkych zosnulých, takže som si  plánovala kúpiť niečo pekné  otcovi na hrob.



Nie je to neznáma firma, kam som išla, preto som si myslela, že veľkej reklame bude zodpovedať aj skutočnosť. Ale čo krok urobený v priestoroch tejto firmy, to sklamanie z toho, čo vidím.  Asi som tam išla s príliš veľkým očakávaním a už vstupný priestor pred záhradníctvom ma dosť sklamal. 


Pred rokom som navštívila jedno záhradníctvo v rakúskej dedinke neďaleko mesta Linz a očakávala som, že aj tu u nás, v hlavnom meste Slovenska, uvidím niečo podobné. Bohužiaľ, naše záhradníctvo sa v ničom nedalo porovnávať s tým rakúskym. Ani v sortimente  rastlín a ich množstve, ani v sortimente a v  nápaditosti doplnkového tovaru. V našom záhradníctve trónilo na regáloch množstvo  gýčov, sortiment kvetov bol veľmi slabý. Všimla som si, že kvietky orchideí, ktoré tam mali v ponuke, boli všetky napadnuté nejakou chorobou, na kvetoch boli škvrnky, ako keby boli posypané makom. Pochybujem, že by si tam niekto takú orchideu kúpil.  V rakúskom záhradníctve by som si bola vybrala toľko nádherných vecí a tu nič, pričom nechcem tvrdiť, že tam gýče nemali. Nemôžem to ani veľmi  zdokumentovať, pretože som v priestoroch predajne s doplnkovým sortimentom  nefotila, keďže tam bola  tma, ako keby šetrili aj na osvetlení.




Z bratislavského záhradníctva Kulla som odchádzala veľmi sklamaná s jednou rastlinkou v kvetináči, ktorú si zajtra posadím do hrantíka na balkóne. Doplním ňou dva predtým kúpené kvety v inom obchode. Kvet na hrob otcovi som nakoniec kúpila pred neďalekým cintorínom. Ponuka súkromníkov pred cintorínom bola oveľa bohatšia ako v značkovom záhradníctve.