piatok, 8. októbra 2010

Nový román mojej sestry - Sviňa život

Začiatkom novembra 2007 som písala na mojom blogu ZRKADLENIE o tom, že má vyjsť prvá kniha mojej sestry Jany Chmelovej. Za necelé tri roky jej vyšli tri knihy, o prvých dvoch som písala TU a TU.

Pred niekoľkými dňami prišla na trh tretia kniha s názvom SVIŇA ŽIVOT. Už som o tom písala na stránke  mojich 365 dní. Tentokrát som si dovolila prebrať text reklamy, ktorú vydavateľstvo Motýľ uverejňuje na najznámejšom slovenskom internetovom kníhkupectve, na stránkach www.martinus.sk.


Nový slovenský román:
 
Sviňa život






Život je sviňa, občas si to v duchu povie nejeden z nás. No Jana Chmelová, autorka románov so "vzťahovou" tematikou ako sú Vždy sa vráť a Láska, hriechy a nádeje, ktorá sa zapísala do pozornosti čitateliek už v roku 2007, dokázala túto tému "vložiť" na papier naozaj brilantným spôsobom prostredníctvom príbehov hlavných hrdinov. Ak ste sa už aj vy (milé dámy), nevedeli dočkať, kedy táto výnimočná slovenská autorka dopíše svoj v poradí už tretí román, tá chvíľa práve nastala! Kniha s nelichotivým názvom Sviňa život je tu!


 
Patrik, mladý muž, sa po rozvode rodičov snaží finančne pomôcť svojej milovanej mame. Okolnosti ho donútia vydať sa na cestu zločinu, ktorá ho však úplne pohltí, až nenachádza východisko a oslobodenie. Zároveň to poznačí aj jeho vzťah k Dominike, ktorú spoznáva za dramatických okolností, a neskôr zisťuje, že mu ju osud nepriplietol do cesty náhodou. Ďalšie hlavné postavy Olivera a Simonu spája zakázaný vzťah, kvôli ktorému Oliver neváha utiecť až do severnej Afriky, aby tam našiel vytúženú slobodu. Nie vždy sa však všetko končí šťastne, udalosti naberajú príliš rýchly spád, vzostupy striedajú pády a človek si vtedy povie, že život je sviňa



Často sa dopúšťame rôznych skutkov a omylov, ktoré sú niekedy nezvrátiteľné a majú fatálne následky. Hneváme sa na seba, neprávom na ostatných a nespravodlivosť, keď sa nám nedarí dostať do cieľa, ale musíme prekonávať množstvo prekážok. Príbehy hrdinov v knihe Sviňa život poukazujúce na problémy spoločnosti, na jej falošné ľudské hodnoty, pretvárku a na zlú, až celkom absentujúcu komunikáciu medzi najbližšími.