streda, 3. marca 2010

Na Centrálnom trhovisku

Na centrálnom trhovisku na hrášok na kaleráb
v sobotu tam bežím v tričku so sáčkom míňať svoj plat...

Takto ospevovala skupina Lojzo jedno z najobľúbenejších bratislavských trhovísk. Hoci trhovisko na Miletičovej nezodpovedá dnešným potrebám z hľadiska hygieny, prístupu návštevníkov , dopravy a parkovacích možností, denne ho navštevuje množstvo kupujúcich, ktorí si tu môžu vyberať z veľkej ponuky zeleniny a ovocia, no i zo širokého sortimentu priemyselného tovaru, textilu a obuvi. Ku kvalite hlavne tých posledných troch spomenutých artiklov sa vyjadrovať radšej nebudem, no existuje u nás aj taká cieľová skupina, ktorá je na kupovanie týchto výrobkov odkázaná.


Dnes som sa po trhu poprechádzala, aby som nasala do seba atmosféru tohto miesta, aby som videla, čo je nové na pultoch. Kedysi som sem chodievala pravidelne hlavne v sobotu, kedy dýcha trhovisko svojskou atmosférou, pretože tu nakupuje veľké množstvo ľudí. Ani nedokážem povedať, ktoré obdobie roka je pre mňa na tomto trhovisku najkrajšie. Je to na jar, kedy sa k bežnému sortimentu ovocia a zeleniny pridávajú priesady pre záhradkárov, či v lete, kedy trh vonia nádhernou vôňou melónov, alebo neskôr v jeseni, keď sa začína vo veľkom zbierať úroda z polí a záhrad? Asi to je jedno, lebo sem rada chodím v každom ročnom období.

 
  
  
  
  
  
  
  

Pred tromi rokmi odhalili na Trhovisku Miletičova pamätnú tabuľu Mariánovi Kochanskému. Pred jej odhalením odznela pesnička skupiny Lojzo Na centrálnom trhovisku.