nedeľa, 19. júna 2011

Môj cestovateľský sen

Kúzelné Provensálsko

Hovorí sa mu tiež aj  hlavné mesto vôní. Je to krajina levandule, vínnej révy a olivovníkov, krajina kamenných dediniek. Píšem o Provensálsku, o mieste na tejto zemeguli, kde som ešte nikdy nebola. Nebola, ale veľmi túžim  ísť. Už dávno ma  uchvátili fotografie tohto kraja na internete. Čas, kedy tam kvitnú lány fialovej levandule je asi najvhodnejší na vycestovanie. Tohto roku sa mi to už určite nesplní, no budem robiť všetko pre to, aby som sa tam o rok dostala a videla tú krásu na vlastné oči. Samozrejme, nelákajú ma len levaduľové lány, ale aj všetko ostatné, čo tento krásny kraj medzi Azúrovým pobrežím a vrcholkami hôr ponúka.

V uplynulom týždni som si aspoň trošilinku pripomenula Provensálsko pri návšteve rakúskeho Badenu a jeho rozária, v ktorom okrem stoviek ruží kvitla práve aj levanduľa.