štvrtok, 24. marca 2011

Uff, konečne to mám za sebou!

Som lajdák, ja to viem. V poslednom čase si všetko nechávam na poslednú chvíľu a potom mám z termínov stres. Blíži sa 31. marec, čo je termín na odovzdanie daňových priznaní a tiež aj termín na urobenie zúčtovania zdravotného poistenia. To druhé som nemohla urobiť skôr, než to prvé. A to prvé som potrebovala urobiť s niekym, kto to už robil, keďže som to ešte doteraz sama nikdy nerobila.

Včera mi s daňovým priznaním pomohla moja švagriná, tak som to dnes ráno mohla odniesť na daňový úrad. Aj som sa tam hneď ráno vybrala. Na moje milé prekvapenie, neboli tam žiadne návaly, dokonca sa mi zdalo, že daňových pracovníkov tam bolo viac, ako tých, ktorí prišli odovzdať daňové priznanie.

Ďalším cieľom mojich dnešných vybavovačiek bola zdravotná poisťovňa. Keďže bolo krásne počasie, do poisťovne som v rámci dopoludňajšej prechádzky išla peši. Ani tam som nečakala dlho. Okrem zúčtovania som si dala urobiť aj novú kartičku zdravotného poistenia v zahraničí, pretože platnosť tej predošlej mi vypršala už minulý mesiac. Aj keď sa momentálne nikde cestovať nechystám, radšej som si ju dala urobiť skôr, ako začne letná turistická sezóna.

Keď som už mala dve najväčšie povinnosti splnené, pomaly som sa vybrala k lekárke, kde som si išla vyzdvihnúť recepty na lieky. Na chvíľu som sa zdržala v našom ovsišťskom lesíku, kde je už zreteľne vidieť, že tu je jar. Posledné odkvitajúce snežienky, fialky, modravky a začali kvitnúť už aj ďalšie rastlinky, ktoré sú typické pre tieto naše lesíky. Sú to chochlačky. Dnes som videla iba bledofialové, ale v menšom množstve sa dajú násť aj biele. Bolo tam veľa mamičiek s detičkami, ale aj starších ľudí, ktorí venčili svojich psíkov.

Domov som prišla s nákupom aj s liekmi z lekárne. Unavená a hladná. Naobedovala som sa a rozhodla som sa, že si na chvíľočku oddýchnem a pôjdem znovu von, aby som nazbierala listy medvedieho cesnaku. No z popoludňajšieho programu nebolo nič. Zrazu som mala pocit, ako keby na mňa padla celá ťarcha sveta. Očakávala som, že keď si splním všetky povinnosti,  ktoré ma v týchto dňoch čakali, tak sa mi uľaví. Naopak, namiesto úľavy prišla veľká únava..Ľahla som si  a zaspala som. Keď som sa zobudila, už sa mi na cesnak nechcelo ísť. Odložila som to na zajtra. Dúfam, že toto pekné počasie ešte zajtra vydrží.