utorok, 29. marca 2011

Stromy pri jazere

Už som sa tejto téme raz venovala v článku pod názvom Novodobí drevorubači. Tým, že som často v prírode, hlavne tu v mojom blízkom okolí, mám možnosť vidieť, ako sa v nej veľa vecí mení. Bohužiaľ, väčšinou k horšiemu. Nie vždy k tomu prispievajú iba ľudia svojím správaním, niekedy nám k tomu pomáhajú aj obyvatelia živočíšnej ríše.

Jazero v Rusovciach som spoznala pred viac ako tridsiatimi rokmi. Vtedy krásne miesto obklopené zeleňou. Po pár rokoch prišlo k vyrúbaniu časti lesa, pretože sa na jeho mieste začala budovať cesta, ktorá slúžila ako obslužná pre autá, ktoré vozili materiál na stavbu vodného diela.  Nepamätám si, či už v tom čase bolo tesnom susedstve jazera elektrické vedenie, kvôli ktorému sa rok čo rok vyrúbe množstvo zelene. Aby to nebolo málo, o posledné stromy, ktoré  rástli a ešte rastú na brehoch jazera, sa postarali bobry, ktoré sa v posledných rokoch dosť rozmnožili. 

V mojom vyššie spomínanom článku som písala, že som nikdy tie zvieratká pri práci nevidela. Včera sa mi ich konečne podarilo odfotografovať vo vode vyrovnávacieho kanála.  Fotila som ich z cesty, pretože som ich nechcela svojou prítomnosťou vyplašiť. Takže fotografie som musela trošku zväčšiť. Nechce sa mi veriť, že toto malé zviera dokáže zlikvidovať veľké stromy s hrubými kmeňmi.








Jediný spôsob, ako zachrániť pár posledných stromov, ktoré v lete prinesú aspoň trochu tieňa, je asi  tento.