utorok, 15. marca 2011

Snežienkový les

K úplne prvým kvietkom, ktoré môžeme po zime nájsť v prírode, sú snežienky. Prvú tohoročnú fotografiu som tento rok priniesla už v januári, kedy  začali vykúkať spod snehu a spod vlaňajšieho lístia v neďalekých lužných lesíkoch. Najprv len veľmi nesmelo, ale postupne ich bolo stále viac a viac. 

Od prvej fotky do dnešného dňa uplynuli skoro dva mesiace, ale až teraz sú lesy pokryté kobercom rozkvitnutých bielych zvončekovitých kvietkov tejto rastliny.  Táto rastlinka ma fascinuje aj preto, že som ju ako dieťa poznala len z obrázkov. Tam, kde som vyrastala, snežienky vôbec nerástli. Prvý raz som ich videla až vtedy, keď sme si ich posadili doma v záhrade a to som už bola dospelá. 

Už viac ako tridsať rokov žijem v Petržalke, ktorá je obklopená lužnými lesmi a v nich sa každoročne na jar koná krásne biele divadlo.  Keďže sú momentálne na vrchole svojho kvitnutia, prinášam vám tento rok posledný raz fotografie týchto jemných kvietkov.