streda, 9. marca 2011

Dunajské rameno

alebo Zopakovaná prechádzka.

Keďže som sa na poslednú vychádzku do prírody vybrala s vybitými baterkami, včera som sa poistila a baterky som si brala rovno z nabíjačiek, na ktorých som ich mala od predošlého dňa. Ale nič mi to nepomohlo, pretože som mohla fotiť len s tými, ktoré som dala do fotoaparátu ešte doma. Druhá dvojica z rovnako nabitej sady mi už vonku po nejakých dvoch hodinách nefungovala. Takže už viem, že baterky stratili svoju schopnosť nabiť sa a môžem ich vyhodiť a nahradiť novými. Takto som mala včera so sebou až tri náhradné sady, ktoré sa nabíjali celú noc a celé dopoludnie až do chvíle, kým som nešla von. Možno ich budem môcť použiť maximálne do počítačovej myši.

Včera som sa vybrala skoro po rovnakej trase ako v predošlý deň. Najviac ma lákalo dunajské rameno, ktoré tečie súbežne s cyklistickým chodníkom vedúcim po hrádzi. V lete ho nie je vidno, lebo džungľa stromov, ktorá ho obkolesuje, ho skrýva pred zrakom okoloidúcich. Využila som teda toto obdobie, kým ešte nie sú listy na stromoch, aby som prišla k ramenu bližšie. Priznám sa, mala som tam trošku strach. Nevedela som, či sa mám báť viac tých zvieratiek, ktoré tam ohrýzajú stromy, alebo nejakého tvora na dvoch nohách. Našťastie som nestretla ani dvojnohého, ani štvornohého.

Stromy sú do výšky viac ako meter obalené zaschnutým blatom po poslednej zvýšenej hladine Dunaja. Preto som prišla po oba dni domov patrične znečistená. Bola som prekvapená, že aj na tomto mieste rastú a kvitnú snežienky a sú oveľa krajšie a väčšie ako v lesíkoch, ktoré sú neďaleko môjho bydliska. Priniesla som si domov prvú kytičku. To preto, že sme mali včera sviatok, tak som sa aj ja obdarovala kvietkom. Okrem snežienok je tam teraz vidno ešte jednu zelenú farbu. Sú to mladé výhonky medvedieho cesnaku. Ten som si doniesla domov už deň predtým, no v blízkom čase sa chystám na väčší zber listov, pretože by som si z nich chcela urobiť tinktúru, ktorá je vraj dobrá proti zahlieňovaniu. Nemáte niekto s touto medicínou skúsenosti?

Aj včerajšia vychádzka dala poriadne zabrať mojim boľavým bederným kĺbom, hlavne tomu ľavému. Už sa neviem dočkať teplejších dní, kedy budem chodiť do prírody na bicykli. Pri cyklistike žiadne bolesti kĺbov nepociťujem. Z množstva fotografií, ktoré som včera urobila malým kompaktom, vyberám aspoň niektoré.

Na niektorých miestach je stále vidieť ľadovú škrupinku
Chodiť týmito miestami  nie je vôbec jednoduché, číha tam množstvo prekážok
Takto vyzerajú niektoré stromy
Toto sú mladé výhonky medvedieho cesnaku
Takto som išla domov