pondelok 22. novembra 2010

Môj domov zdravia

alebo ako si o mne mysleli, že som anorektička :-(

Na dnes som mala termín CT vyšetrenia. Už som to tu raz spomínala, že toto vyšetrenie neznášam. Predchádza mu jeden deň hladovky a aspoň dva dni ľahkého stravovania. Na to, aby boli črevá dôkladne pripravené na vyšetrenie, treba im pomôcť pomocou jedného laxatívneho prostriedku.  Tak to robím vždy. Zdá sa mi, že teraz to bolo už po piaty raz.

Vo štvrtok minulý týždeň som sa teda vybrala do lekárne, kde som vernou zákazníčkou. Postavila som sa do nemalého radu k pultu "Výdaj bez receptu" a keď som prišla na rad, mladá magistra pýtala odo mňa recept. Recept? začudovala som sa. Odpovedala som jej, že toto nikdy nekupujem na recept, hoci by som bola radšej, keby to na recept bolo a zároveň aj s doplatkom poisťovne. Bohužiaľ, nie je to tak. Na viacerých internetových stránkach som si pred cestou do lekárne vyhľadala spomínaný produkt, pretože ma zaujímala jeho terajšia cena. Orientačne sa cena  pohybovala v rozpätí od 2,66 do 2,70 eur. Potešilo ma to, lebo od posledného nákupu som si pamätala oveľa vyššiu cenu. Podotýkam, že na internete bolo na jednej z tých stránok napísané, že:

"Posledná aktualizácia 18.10.2010. Základné info platné k 01.10.2010. Ceny a doplatky platné k 01.10.2010 "

Keďže som recept nemala, pani magistra požadovala odo mňa ako náhradu  objednávací lístok na vyšetrenie, ku ktorému potrebujem užiť tento prostriedok. Ale ja do lekárne nechodím s objednávkovými lístkami na vyšetrenia a k tomuto som vlastne ani žiadny lístok nemala. Tam to funguje tak, že v  deň vyšetrenia si prídem vyzdvihnúť lístok do ambulancie lekára, ku ktorému patrím. Nakoniec mi prezradila, prečo odo mňa pýta recept. Vraj k nim chodia rôzne osoby, napr. aj anorektičky, ktoré si za pomoci tohto nie lacného prostriedku pomáhajú odbúrať svoju  "tučnotu". Milej dámy som sa spýtala, či vyzerám na anorektičku. Vraj nie... teraz neviem, či ma to malo potešiť alebo uraziť :-)

Po tomto krátkom zdržaní zákazníkov stojacich za mnou, som požadovaný laxatív dostala a zaplatila som zaň 4,34 eur, čo bola podstatne vyššia cena, akú som našla na internete a akú som zaplatila pri poslednej kúpe. A vraj mi ani nemôže stiahnuť vernostnú zľavu 10 %, pretože im momentálne nefunguje program. Vtedy som magistre, ktorá  o cenách nerozhoduje, povedala, že ich desať percent je trápnych voči tomu, o koľko si liek predražili. Preto milí zákazníci lekární, dobre si rozmyslite, kde si vyberiete váš domov zdravia. Pretože aj táto moja lekáreň je jednou z tých, ktorá nás zákazníkov klame. Vystavila svojim klientom vernostné kartičky, no pritom si tak nadsadila ceny, že vernostné ani zďaleko nedosahuje nadhodnotenie cien. Toto je v krátkej dobe už druhá lekáreň, o ktorej som to zistila.

Včera som teda nedobrovoľne hladovala. Sú momenty, kedy cez deň veľa nejem, buď nemám čas, prípadne chuť. No nikdy nie som taká hladná ako vtedy, keď jesť naozaj nemôžem. Od hladu ma hlava rozbolí.. Tieto prejavy som mávala vždy aj vtedy, keď som chcela držať nejakú diétu. To bola vždy príčina, prečo som nikdy žiadnu nedokázala vydržať do konca. Celý včerajší večer som si  želala, aby už bol nasledujúci deň popoludní, kedy som mala mať vyšetrenie za sebou.

O dvanástej som už kráčala smerom na zastávku autobusu. Z mojich plánov, zostať v meste, urobiť si prípadne nákup, nezostalo nič. To, čo mi pichli pred vyšetrením, ma odstavilo na celé popoludnie do totálnej nečinnosti. Celé som ho prespala.