utorok, 31. augusta 2010

Žeby už naozaj bolo po lete?

Mračná nad mestom


Nechce sa mi veriť, že štvrtok minulého týždňa bol asi posledným skutočným letným dňom. Ešte podvečer toho dňa som sa tešila na to, že aj nasledujúci deň strávim s priateľmi pri vode.  No zostalo už len pri plánoch, skutočnosť bola iná. Ráno ďalšieho dňa  už obloha  neveštila nič dobré. Popoludní začalo pršať a ochladilo sa.

Dnes je 31. augusta, posledný augustový deň, no vonku to vyzerá tak, ako keby bol koniec októbra. Dážď, vietor a chlad. Momentálna teplota je len 13 °C. Zdá sa mi, že je to len nedávno, čo som začiatkom mesiaca písala úvahu o auguste. Tých 31 dní mi ubehlo veľmi rýchlo.  V záhradách dozreli ďalšie druhy ovocia a zeleniny, pár kíl uhoriek som si aj sama zavarila a nachystala na zimu.  Uprostred mesiaca sa zmenil môj status nezamestnanej na živnostníčku. To bol asi jeden z najdôležitejších momentov  v mojom doterajšom živote. Čas ukáže, či bol rozumný.  No a aby som nezabudla, pred pár dňami som si začala  písať vo veku aj o jedno číslo  viac. Taký bol tohoročný august.

Zajtra začína september,  za mojich školských a študentských čias to bol prvý deň školského roka. Od istého času máme v tento deň štátny sviatok, deťom sa nástup do školy o jeden deň presunul. Čakajú nás stále tmavšie a chladnejšie rána, dni sa skracujú a ja hovorím, že Vianoce sú tu ani sa nenazdáme.

Letné terasy v meste osireli