streda, 25. augusta 2010

Kostol sv. Víta

Dlhé roky som chodila cez Rusovce okolo jednej stavby, ktorú som si z dvoch príčin nikdy nevšimla. Po hlavnej ceste v Rusovciach som chodievala vždy len od jazera v Čunove, nikdy nie smerom tam. Preto som nikdy nepostrehla, že po pravej strane, kúsok pred kaštieľom, je za stromami a krami schovaná celkom pekná stavba. Až pri jednej ceste  túto jar, kedy stromy ešte neboli natoľko obrastené listami a išla som smerom na Čunovo, som si všimla, že kúsok od cesty stojí malý  kostol.  Už vtedy som si ho odfotila a na internete som si vyhľadala, ako sa kostol volá.

Dnes mám súčasné fotografie, dokonca aj s pozostatkami náhrobných kameňov, ktoré som objavila za východnou stenou  kostola. Kostol sv. Víta som mala možnosť vidieť len zvonku, raz by som si rada pozrela aj jeho interiér.