sobota, 24. apríla 2010

Réunion

Týmto dnešným príspevkom si tu asi peknú vizitku neurobím. No ale čo, nikto z neba múdry nespadol a človek sa vraj učí do konca svojho života. Tu je toho dôkaz:


Moje zemepisné vedomosti nie sú myslím si až také zlé, poznám ľudí aj s horšími, no to, čo je to RÉUNION, som donedávna vôbec netušila. Ako som vôbec to slovo objavila? No tak, že som si na moju stránka nainštalovala počítadlo, ktoré mi sleduje návštevnosť podľa krajiny, v ktorej je zaregistrovaný server, z ktorého mi dotyčná osoba príde na stránku. A tu sa mi zrazu jedného dňa objavilo Réunion. Hm, hovorím si, čo je toto za krajinu? Okamžite som to išla hľadať vo vyhľadávači a tak som sa dozvedela, o čo ide. S touto mojou novou vedomosťou som sa vybrala do izby za mojimi synmi, že im dám hádanku. No žiadne prekvapenie sa nekonalo, obaja mi dokázali ihneď správne odpovedať. A to ma teda ešte viac utvrdilo v tom, aké mám ja medzery.


Tak aj pre vás niekoľko informácií o Réunione:

Malý ostrov patriaci Francúzsku stratený v Indickom oceáne, východne od Madagaskaru. Je to slobodný pridružený štát, hlavné mesto Saint-Denis. Keďže  je integrálnou súčasťou Francúzska, pri vstupe na ostrov platia rovnaké pravidlá ako pri vstupe do Francúzska, platí sa tu eurom. 

Doteraz bola mojím nesplneným snom Korzika, odteraz k nej pridávam aj tento ostrov.